Hvorfor benytte

Rykkerportalen?

Rykkerportalen er skabt for at hjælpe små virksomheder med effektiv gældsindrivelse. Specielt efter krisens start i 2008 er der blevet flere "dårlige" skyldnere. Det giver alt for megen administration for den lille håndværker, hvorfor man enten glemmer at følge op, eller er nødt til at betale i dyre domme for at et advokatfirma følger op på hver enkelt ubetalte regning. Rykkerportalen opererer efter no-cure-no-pay, så man ikke kommer til at betale for inddrivelse af uerholdelige regninger.

3. Inkasso og opfølgning

Med rykkerportalens procedure, følges den gældende lovgivning på inkasso området, således at en ubetalt regning efter rykkerprocedure, forfølges videre til inkasso og til slut skyldner registrering

Skyldnere forbliver registreret i fem år, med mindre de betaler deres udestående, og derved slettes fra registeret.

Er der indsigelser på regningen, vil du blive kontaktet af os, eller vores samarbejdspartner, vedrørende mulighed for at køre en småkravssag, eller med tilbud om assistance fra advokat, der kan hjælpe med retlig inkasso.

4. Rykkerproceduren

Når rykkerportalen har godkendt dig som ny kunde, vil dine krav blive sendt i rykkerprocedure.

Rykkerne udsendes med to ugers interval. Der udsendes rykker 1-3 fra rykkerportalen, hvorefter kravet overgår automatisk til inkasso hos Dansk Kreditor Service (DKS)

DKS udsender inkasso-skrivelser, samt følger op med besøg af inkassokonsulent hos kunden. Lykkes inddrivelsen ikke, sendes sagen videre til skyldnerregistrering i debitorregistret.

Har du modtaget en rykker fra

Rykkerportalen?

Du har modtaget en rykker fra Rykkerportalen, fordi du har en ubetalt regning. Den pågældende leverandør/håndværker har - fordi du ikke har betalt regningen indenfor betalingsfristen - bedt Rykkerportalen om at inddrive gælden.

Når du betaler os, stopper rykker processen og så afregner vi automatisk med din leverandør / håndværker.